גורמים בצה"ל חושפים: "דאעש הסורי מסוגל לבצע פיגוע בישראל"

קובי פינקלר No Comments on גורמים בצה"ל חושפים: "דאעש הסורי מסוגל לבצע פיגוע בישראל"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"המילה סוריה, כמדינה, לא תחזור עוד למושג אותו הכרנו בעשרות השנים האחרונות", אומרים בצבא ומוסיפים כי "היא הפכה לקנטונים קטנים שבכל אחד מהם שולט גוף אחר. סוריה חולקה לכעשרה קנטונים כשהשלטון הסורי המקורי כפי שהכרנו, שולט בעיקר ברצועת החוף באזור לטקיה עד בואכה דמשק ושלוחה קטנה בת כ 5% בצפון רמת הגולן".

המציאות בשטח "דקה" מעבר לגבול סבוכה. ארגוני מורדים, ג'יהאד עולמי, צבא סורי החופשית, חיזבללה, דאעש וזו רק רשימה חלקית.

מעל לכל אלו מרחפת העננה (והמטוסים) הרוסים שכבר השלימו כ-900 תקיפות בסוריה וסביבותיה כש-388 תקיפות היו רק בשבוע החולף.

כאשר הרוסים ובנות בריתה יתקפו את העיר רקה או אז נדע כי החלה מתקפה אמיתית על ארגון דאעש. עד אז זה נשאר בגדר תקיפות עם הרבה נפגעים ופגיעות ברכוש ואם יהיה חסר כסף פשוט יעלו את מס הגולגלת, מסבירים גורמי ביטחון שונים.

"מבט אל מעבר לגבול לרמת הגולן הסורית, מגלה תמונת מצב שהולכת ומשתנה מידי יום", אומרים בצבא, "בצפון הרמה רוב השטח, למעט מובלעת קטנה בציר קונטרה דמשק שנשלט ונשמר בידי החיזבללה למען אסד, מצוי בידי המורדים.

במרכז החיים חזרו למסלולם כאשר החקלאים שבו לעבד את אדמותיהם כשהשינוי המרכזי הוא בדרום באזור משולש הגבולות סוריה, ירדן וישראל מתבסס ארגון 'שוהדא אל ירמוכ' שהוא למעשה שלוחה של דאעש עם כשש מאות לוחמים, מטולים, אמצעי לחימה מגוונים ובעל אפשרות להוציא פיגוע ראווה נגד ישראל.

גם לאחר מותו בפיצוץ בתוך מפקדתו של מנהיג הארגון אל חאן, ממשיך הארגון הזה בפעילות ולכך נערכים בצבא, "הארגון הזה מסוגל לבצע ירי, להפעיל מטעני חבלה, לבצע פיגוע באזור, כשכל פעילות כזו מכוונת בידי הנהגת דעאש שבניגוד למדיניות הגיאהד העולמי שפועלים בסדר מתוכנן, דאעש פועל בשיטת כאן ועכשיו ולכן קשה לפענח את פעילותם", אומרים בצבא ולכך אנו נערכים.

כאשר הרמטכ"ל וראש הממשלה משגרים מסרים לחיזבללה הם מכוונים גם לארגון הזה.



0 תגובות